zondag 18 december 2011

Op de mat

Met op de mat bedoel ik nu eens niet de matten die we bij Wala.nl allemaal leveren ( en die bij dit natte weer zeer goed van pas komen), nee met de mat bedoel ik nu de judomat oftewel de tatami.
Gisteren deed kleinzoon Dean zijn eerste judo examen: witte band met gele slip. En kwam opa voor het eerst sinds een aantal jaren terug in zijn vertrouwde dojo waar in het verleden zoveel uren training, zweet en lesgeven achter zijn gebleven...en het voelde meteen weer als thuiskomen...lekker bijpraten met de oude judomaten...en genieten van het ethousiasme waarmee men nog steeds met de sport en de jeugd bezig is. Prachtig om te zien hoe jeugdig Sensei Jan met zijn 70 jaren op de mat nog steeds de volledige aandacht en respect van die jonge gasten afdwingt...nee gewoon krijgt.
Het examen van Dean zag er keurig uit...zeker het gedeelte waar er gevochten moest worden , het randorigedeelte, maakte van mij een trotse judo-opa...waar het in zijn bloed ook weer begon te kriebelen...dat zal ook denkelijk altijd wel zo blijven....het willen meedoen zodra je de mat weer ruikt...lekker een potje je helemaal leeg knokken....maar het pootje laat dat momenteel echt niet toe...en toch roept dat stemmetje van binnen....probeer het toch weer eens.....of zoals Paul gisteren zei: gewoon mee komen klooien bij de oude ballen groep...beetje jiu-jitsu....zal er eens over nadenken...maar ken me zelf, als ik het pak weer eens aantrek ( jaja ik heb er ook nog een in kingsize) wil ik me toch weer kunnen meten met die jongegasten...en of dat dan wel zo verstandig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten